Thursday, 6 December 2018

JUAL AISKRIM WALAUPUN TERPAKSA REDAH BANJIR

Ejen iCeLy Aiskrim Potong melalui facebook Ruzita Yacob yang juga dikenali sebagai Cik Ta telah membuat facebook posting suasana banjir yang terpaksa diharungi demi memastikan kelancaran majlis katering aiskrim iCeLy Aiskrim Potong untuk majlis keramaian yang telah ditempah oleh pelanggan berjalan dengan baik. Gambar diambil di Kampung Nibong, Kuala Berang


mengikut kiriman facebook tersebut air masih ada sebelum Cik Ta pergi memeriahkan majlis keramaian di Kuala Berang, Terengganu

Majlis tersebut juga dimeriahkan oleh abang - abang JPJ makan aiskrim potong beramai - ramai dengan pilihan abang JPJ dalam video ni adalah perisa Cappucino, Durian King dan juga Kacang Merah


Walaupun musim hujan tapi CikTa masih menerima tempahan katering aiskrim untuk sebarang majlis keramaian di sekitar Kuala Berang dan kawasan terdekat, untuk sebarang pertanyaan boleh terus hubungi CikTa

Call untuk sebarang pertanyaan mengenai tempahan majlis keramaian sekitar Kuala Berang, Terengganu

0179186119
0179186119
0179186119

atau terus klik link untuk whatsapp mengenai tempahan aiskrim potong di sekitar Kuala Berang, Terengganu


Kepakaran ejen iCeLy Aiskrim Potong adalah menawarkan katering aiskrim potong yang unik dengan rasa dan servis setaraf lima bintang dan membuatkan majlis keramaian anda diingati sepanjang masa 

Saturday, 1 December 2018

5 SEBAB JUAL ICELY AISKRIM POTONG DEPAN RUMAH LAKU KERAS

5 SEBAB JUAL ICELY AISKRIM POTONG DEPAN RUMAH LAKU KERAS

  1. Pelanggan tahu lokasi jualan ejen iCeLy Aiskrim Potong termasuk waktu operasi melalui medium online contohnya Facebook Live
  2. Pelanggan gembira bila berurusan dengan ejen yang mesra pelanggan contohnya sentiasa melontarkan senyuman
  3. Pelanggan tahu bukan beli iCeLy Aiskrim Potong dapat aiskrim je tapi dapat peluang untuk menang hadiah lain contohnya iPhone Xs dan wang tunai RM100 setiap bulan
  4. Pelanggan tahu dan percaya dah ramai orang beli dengan ejen contohnya ejen post gambar - gambar pembeli di facebook
  5. Pelanggan yang dah beli ingat dan kenal dengan ejen dan datang balik untuk beli contohnya bila follow up bekas pelanggan



Friday, 30 November 2018

SENARAI TEMPAHAN KATERING ICELY AISKRIM POTONG SELURUH MALAYSIA

SENARAI TEMPAHAN KATERING ICELY AISKRIM POTONG SELURUH MALAYSIA


02 DISEMBER 2018

Lokasi : Seksyen 14
Majlis : Majlis Hari Jadi
Ejen : Ejen Shah Alam - Kak Su 0196937930

02 DISEMBER 2018

Lokasi : Krubong, Melaka
Majlis : Majlis Perkahwinan
Ejen : Ejen Melaka - Puan Ayu & Abang Tanjak 0143637837

06 DISEMBER 2018

Lokasi : KG Nibong, Kuala Berang
Majlis : Majlis Aqiqah
Ejen : Ejen Kuala Berang - Cik Ta 0179186119

08 DISEMBER 2018

Lokasi : Andorra Cafe, Sri Kembangan
Majlis : Majlis Aqiqah Hanan Ad Deen binti Irfan Farhan
Ejen : iCeLy KL - Tuan Khairi 0102375031

09 DISEMBER 2018

Lokasi : KG Sega, Raub
Majlis : Majlis Tahlil & Aqiqah
Ejen : Ejen Raub - Puan Yusmiza 0199198698

09 DISEMBER 2018

Lokasi : Merlimau, Melaka
Majlis : Majlis Perkahwinan
Ejen : Ejen Melaka - Puan Ayu & Abang Tanjak 0143637837

09 DISEMBER 2018

Lokasi : Putrajaya
Majlis : Majlis Perkahwinan Nur Atiea Fatin
Ejen : iCeLy KL - Tuan Khairi 0102375031

09 DISEMBER 2018

Lokasi : Dewan UPM Serdang
Majlis : Majlis Perkahwinan Puan Azira
Ejen : iCeLy KL - Cik Ain 01127422612

15 DISEMBER 2018

Lokasi : Chendering Balai Teluk Intan
Majlis : Majlis Perkahwinan Teha & Hilmi
Ejen : Ejen Teluk Intan - Tuan Azrul Ahmad 0125443203

15 DISEMBER 2018

Lokasi : Jasin, Melaka
Majlis : Majlis Perkahwinan
Ejen : Ejen Melaka - Puan Ayu & Abang Tanjak 0143637837

16 DISEMBER 2018

Lokasi : KG Jawa Klang
Majlis : Majlis Aqiqah
Ejen : Ejen Shah Alam - Tuan Fakhruz 0196937930

25 DISEMBER 2018

Lokasi : Rawang
Majlis : Majlis Perkahwinan Fara
Ejen : iCeLy KL - Tuan Khairi 0102375031

09 FEBRUARI 2019

Lokasi : Dewan Royale Palace
Majlis : Majlis Perkahwinan Rohaya
Ejen : iCeLy KL - Tuan Khairi 0102375031

10 FEBRUARI 2019

Lokasi : Malim, Melaka
Majlis : Majlis Perkahwinan
Ejen : Ejen Melaka - Puan Ayu & Abang Tanjak 0143637837

16 FEBRUARI 2019

Lokasi : Dewan Tan Sri Ainudin UTM
Majlis : Majlis Perkahwinan Atiqah
Ejen : iCeLy KL - Tuan Ain 01127422612

02 MAC 2019

Lokasi : Krubong, Melaka
Majlis : Majlis Perkahwinan
Ejen : Ejen Melaka - Puan Ayu & Abang Tanjak 0143637837

24 MAC 2019

Lokasi : Duyong, Melaka
Majlis : Majlis Perkahwinan
Ejen : Ejen Melaka - Puan Ayu & Abang Tanjak 0143637837

31 MAC 2019

Lokasi : Cheras
Majlis : Majlis Perkahwinan Nadia
Ejen : iCeLy KL - Tuan Khairi 0102375031

Untuk sebarang pertanyaan mengenai pakej katering aiskrim boleh terus hubungi ejen terdekat di sini


Friday, 23 November 2018

PROMOSI PENDAFTARAN EJEN AISKRIM POTONG SEMPENA HUJUNG TAHUN

PROMOSI PENDAFTARAN EJEN ICELY AISKRIM POTONG SEMPENA HUJUNG TAHUN 

Berikut merupakan beberapa tawaran PROMOSI SEMPENA HUJUNG TAHUN 2018 bagi pendaftaran ejen baru

 

PAKEJ SUPREME

RM 2,810 RM 2,599 (JIMAT RM 211)

🍦 Tong aiskrim 16" x 14"
🍦 Stiker tong aiskrim jenis UV
🍦 Aiskrim Potong 100 cube
🍦 Kiosk Aiskrim PVC boleh lipat
🍦 Chest Freezer 200 Liter + / -
🍦 Loceng Aiskrim jenis tembaga
🍦 Flyer 1,000 pcs
🍦 Bisnes Kad 1,000 pcs
🍦 Roll up Banting
🍦 Yuran Pendaftaran Ejen
🍦 Lidi Aiskrim 10 peket
🍦 FREE Postage



PAKEJ DIAMOND

RM 2,010 RM 1,799 (JIMAT RM 211)

🍦 Tong aiskrim 16" x 14"
🍦 Stiker tong aiskrim jenis UV
🍦 Aiskrim Potong 100 cube
🍦 Kiosk Aiskrim PVC boleh lipat
🍦 Loceng Aiskrim jenis tembaga
🍦 Flyer 1,000 pcs
🍦 Bisnes Kad 1,000 pcs
🍦 Roll up Banting
🍦 Yuran Pendaftaran Ejen
🍦 Lidi Aiskrim 10 peket
🍦 FREE Postage



PAKEJ GENERAL

RM 1,610 RM 1,499 (JIMAT RM 111)

🍦 Tong aiskrim 16" x 14"
🍦 Stiker tong aiskrim jenis UV
🍦 Aiskrim Potong 100 cube
🍦 Loceng Aiskrim jenis tembaga
🍦 Flyer 1,000 pcs
🍦 Bisnes Kad 1,000 pcs
🍦 Roll up Banting
🍦 Yuran Pendaftaran Ejen
🍦 Lidi Aiskrim 10 peket
🍦 FREE Postage



PAKEJ MUTIARA

RM 1,299 RM 1,099 (JIMAT RM 200)

🍦 Tong aiskrim 16" x 14"
🍦 Stiker tong aiskrim jenis UV
🍦 Aiskrim Potong 100 cube
🍦 Loceng Aiskrim jenis tembaga
🍦 Banting
🍦 Yuran Pendaftaran Ejen
🍦 Lidi Aiskrim 10 peket
🍦 FREE Postage

TONG AISKRIM UNTUK EJEN BARU ICELY AISKRIM POTONG


UNTUK SEBARANG PERTANYAAN BOLEH TERUS HUBUNGI KAMI
CALL / WHATSAPP
011 1794 0277

ATAU KLIK SINI UNTUK WHATSAPP


Sunday, 11 November 2018

MAKAN AISKRIM DAN MENANG IPHONE XS

MAKAN AISKRIM DAN MENANG IPHONE XS

Perhatian !!!! untuk semua pelanggan iCeLy Aiskrim Potong jangan lepaskan peluang untuk sertai Peraduan Makan Aiskrim dan Menang iPhone Xs

Kali ni kami nak bagi hadiah lebih hebat untuk pelanggan kami dengan syarat - syarat yang sangat mudah hanya dengan setiap pembelian sepotong iCeLy Aiskrim Potong untuk 1 penyertaan, lebih banyak belian maka lebih banyak penyertaan anda

Kami akan buat cabutan bertuah secara live di Facebook Page iCeLy Aiskrim Potong

Peraduan Makan Aiskrim dan Menang iPhone Xs bermula dari 1 November 2018 dan berakhir sehingga 28 Februari 2019

Berikut merupakan senarai ejen kami yang sah

Senarai ejen iCeLy Aiskrim Potong

Senarai lokasi jualan iCeLy Aiskrim Potong


Bukan je iPhone Xs kami bagi tapi jugak hadiah bulanan cabutan bertuah wang tunai RM100 jadi jangan lepaskan peluang anda untuk menikmati iCeLy Aiskrim Potong dengan rasa yang takkan dilupakan anak - anak dan menjadi memori sehingga dewasa





Friday, 26 October 2018

KANOPI TEMPAT JUALAN AISKRIM POTONG TERBANG MASA TENGAH JUALAN

"KENANGAN YANG TAK BOLEH DILUPAKAN BILA KANOPI TEMPAT JUALAN AISKRIM POTONG TERBANG MASA TENGAH JUALAN" - Khairi pemilik iCELY KL

Nak senang bukan senang, nak susah bukan susah, mesti ramai yang pernah dengar ayat ni kan ?

Itu lah yang terjadi kepada Tuan Khairi & Cik Ain sewaktu bermula niaga iCeLy Aiskrim Potong di Kuala Lumpur, mereka mula mendaftar sebagai ejen iCeLy Aiskrim Potong pada penghujung Februari 2018

Khemah atau dipanggil kanopi jualan aiskrim potong terbang semasa jualan merupakan pengalaman pahit yang dilalui oleh mereka, bukan itu sahaja, mereka juga pernah kerugian lebih daripada seribu ringgit ketika menyertai event yang digemparkan oleh pihak aturcara tentang pelanggan yang akan bersesak tetapi hanyalah omong kosong pihak penganjur sahaja, akhirnya modal hangus dilaburkan hanya untuk membayar sewa tapak event tersebut

untuk makluman Tuan Khairi & Cik Ain merupakan pemilik kepada iCeLy KL yang telah menyempurnakan lebih 50 majlis - majlis korporat katering aiskrim iCeLy Aiskrim Potong di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor dan artis terkenal seperti Aiman Tino sebanyak dua kali majlis keramaian, dan beberapa syarikat korporat seperti Agro Bank, Maybank, SYABAS (Syarikat Bekalan Air Selangor) dan banyak lagi majlis keramaian yang telah mengambil katering aiskrim iCeLy Aiskrim Potong melalui mereka

Selepas kesusahan akan datang kesenangan itulah fitrah kehidupan dan pengalaman manis semasa menjalankan perniagaan iCeLy Aiskrim Potong adalah mereka berjaya buat jualan hampir RM500 dalam tempoh satu malam iaitu lebih kurang 4 jam berniaga

Kini, fokus iCeLy KL adalah pada majlis keramaian sekitar Kuala Lumpur dan Selangor bagi mereka yang nak pastikan majlis keramaian mereka terutamanya majlis perkahwinan setaraf 5 bintang diingati sepanjang zaman dan berbeza dari majlis perkahwinan yang lain boleh terus hubungi iCeLy KL

Oh ye dan mereka juga ada buat perkhidmatan COD sekitar Kuala Lumpur dan Selangor dengan minimum 20 CUBE aiskrim potong bagi mereka yang ada masalah tak cukup masa, tak tahu nak hidangkan menu apa pada tetamu untuk majlis keramaian seperti hari jadi, majlis kesyukuran dan lain - lain boleh terus hubungi iCeLy KL di nombor di bawah

Sila pastikan anda buat tempahan awal kerana tempahan katering aiskrim adalah sangat terhad

Tuan Khairi - 010 237 5031
Cik Ain - 011 2742 2612

boleh terus klik sini untuk whatsapp













Sunday, 7 October 2018

5 KESILAPAN MEMILIH UNTUK MENJADI EJEN BAGI SESUATU PRODUK

5 KESILAPAN MEMILIH UNTUK MENJADI EJEN BAGI SESUATU PRODUK

Seperti yang kita sedia maklum zaman sekarang ada banyak cara untuk buat duit dengan senang antaranya adalah mendaftar sebagai ejen

kenapa perlu mendaftar sebagai ejen ?

  • Bila mendaftar sebagai ejen anda tak perlu keluarkan kos yang besar untuk membuat produk, tak perlukan ofis untuk upah pekerja, tak perlu nak buat kilang untuk buat produk, tak perlu beli mesin yang mahal untuk besarkan kapasiti produk bila tahap perniagaan semakin berkembang 
  • Jadi ejen adalah cara yang senang buat duit berbanding buat produk sendiri yang tak menjamin produk tu terjual dan boleh buat untung
  • Namun begitu ada yang tak sedar mereka telah membuat kesilapan mendaftar sebagai ejen apabila mereka tak tahu tips yang tepat dan telah membuat kesilapan memilih untuk menjadi ejen bagi sesuatu produk

Berikut merupakan 5 kesilapan memilih untuk menjadi ejen bagi sesuatu produk


1) PRODUK SUSAH UNTUK DIJUAL

Ramai orang terkejar - kejar kepada margin keuntungan yang tinggi tanpa mereka sedar produk yang mereka jual adalah produk yang tak diperlukan pasaran. Mereka nampak keuntungan yang tinggi tapi produk susah dijual kemungkinan hanya orang perlukan sebulan sekali paling teruk setahun sekali atau lebih, ditambah lagi bila syarikat pengeluar produk sendiri tak buat marketing untuk bantu ejen buat jualan

2) MEMPUNYAI KEUNTUNGAN YANG SEDIKIT

Sesetengah orang bagi bila nampak produk tu mudah dijual mereka dah tak perasa untung produk tu sikit, dan lagi teruk mereka tak tahu untung tu tak sesuai tak mampu menampung kos operasi seperti bil telco, petrol atau transport, duit makan sewaktu menjual, duit pampers anak - anak dan lain - lain, keuntungan yang sesuai adalah 55% dari produk jualan, bergantung pada situasi jugak kalau produk mudah dijual dengan cepat kepada kadar harian maka untung yang besar adalah bonus

3) TAK ADA CONTOH KEJAYAAN EJEN YANG PERNAH BUAT JUALAN

Ramai yang cakap "kalau rajin dapat lebih" tapi mereka tak ada istilah dapat lebih tu berapa, yang lagi teruk founder sendiri tak pernah capai jualan lebih tinggi atau paling ciput RM10k jualan sebulan jadi macam mana dia nak ajar ejen buat jualan RM10k sebulan ? Dalam bisnes iCeLy Aiskrim Potong kami ada ejen Melaka yang dah berjaya buat jualan RM10k dalam tempoh 3 bulan berturut - turut

4) SYARIKAT TAK ADA PERKHIDMATAN PELANGGAN YANG BAGUS DAN TAK ADA SOKONGAN KEPADA EJEN - EJEN

Bila daftar ejen, syarikat jualan tu senyap, masa awal - awal siap suruh buat pinjaman tapi bila ejen dah daftar dan buat belian founder tersebut seolah - olah menghilangkan diri, bila ejen ada masalah founder suruh selesaikan sendiri padahal masalah datang dari produk syarikat tersebut, mereka tak ada staff yang boleh bagi sokongan pada ejen bila ada masalah

5) TIADA SISTEM UNTUK EJEN YANG TELAH BUAT JUALAN

Huraian yang terakhir adalah tiada sistem untuk ejen, katakan ejen tak boleh buat jualan, mereka tak tahu apa perlu buat, dan ejen mula tersangkut pada fasa tertentu seperti RM1k atau RM2k sebulan dan sebenarnya kalau ada panduan untuk ejen maka semua ini akan membantu ejen terus meningkat dari semasa ke semasa, mereka tambah ejen tanpa pengetahuan ejen yang lama di tempat yang sama dan membuatkan persaingan yang teruk antara ejen yang sama, tiada sistem yang sepatutnya HQ kena susun ejen mengikut kawasan untuk elak pertembungan



JUAL AISKRIM WALAUPUN TERPAKSA REDAH BANJIR

Ejen iCeLy Aiskrim Potong melalui facebook Ruzita Yacob  yang juga dikenali sebagai Cik Ta telah membuat facebook posting suasana banjir yan...