Tuesday, 17 July 2018

Hai hai hai warga Seberang Perai Utara


Hai hai hai warga Seberang Perai Utara 👋
Kenal tak pemuda hensem ni?. Pemuda ni jual aiskrim taw. 🍦🍦🍦
Jom bawa anak-anak untuk merasai aiskrim potong yang sedap lagi creamy ni. Sepastinya terus menusuk kalbu sampai bergetar tulang rusuk.
Bagi kawasan Seberang Perai Utara boleh Hubungi www.wasap.my/60175345070 untuk order ye
P/s : jangan lupa dapatkan aiskrim potong #durianking dan hantarkan review ke
untuk memenangi wang tunai yang ditawarkan sebanyak RM500. Tertakluk kepada terma dan syarat.


Monday, 11 June 2018

LELAKI INI JUAL AISKRIM BULAN PUASA DAPAT JUALAN RM4,000 SEBULAN

LELAKI INI JUAL AISKRIM BULAN PUASA DAPAT JUALAN RM4,000 SEBULAN

Lelaki ini dikenali sebagai Abang Tanjak dan merupakan ejen tunggal iCeLy Aiskrim Potong di Melaka, beliau mendaftar sebagai ejen iCeLy aiskrim potong pada penghujung April tak sampai dua bulan tapi dah berjaya buktikan jualan yang luar biasa pada bulan Mei 2018

Walaupun berniaga dalam cabaran bulan puasa seperti kita sedia maklum bulan Mei, puasa bermula pada 17 haribulan Mei 2018. Tapi jualan aiskrim potong Abang Tanjak juga laris macam murtabak dan susah nak percaya aiskrim mampu dijual pada bulan puasa

Macam tak percaya, pernah ke ada orang terfikir aiskrim ni laku dan boleh jual dalam bulan puasa ? 

Seperti yang kita maklum, kebanyakan peniagaan aiskrim tutup kedai atau tak berniaga sebab bergantung pada "cuaca panas" tapi Abang Tanjak berjaya pecahkan tradisi, dan "cuaca panas" bukan lagi faktor utama untuk meraih pelanggan aiskrim di bulan puasa

Gagal dalam percubaan pertama dengan berniaga di Bazar Ramadhan pada awal puasa, Abang Tanjak cuma mampu dapat jualan sebanyak empat ringgit sahaja nyata tak mampu menggugat sikap tidak putus asa Abang Tanjak, rezeki yang tak diduga datang selepas Abang Tanjak berjaya beralih ke tapak niaga di Taman Cempaka Bazar Raya Melaka dan meraih jualan dari empat Ringgit sehari kepada RM4,198 pada bulan Mei 2018 dengan kebanyakan jualan diraih pada bulan puasa 

Untuk sebarang info seperti tempahan katering aiskrim potong di sekitar Melaka boleh terus hubungi 

Abang Tanjak 014 363 7837
Abang Tanjak 014 363 7837
Abang Tanjak 014 363 7837

atau tekan sini je untuk terus whatsapp Abang Tanjak


Wednesday, 16 May 2018

DULU SAYA TIDO BELAKANG PETRONAS

Okei la harini saya nak kongsikan perjalanan hidup saya

Dulu tempat tido saya belakang Petronas
masa tu bersyukur sangat sebab dah ada kereta, dapat la tido dalam kereta
sebab saya tak mampu untuk sewa rumah, nak kongsi sewa pon segan takut tak mampu bayar
setiap pagi saya akan call mana2 kawan takpon pergi masjid time takde orang pkol 10 pagi, untuk mandi dan bersiap
ye la kalau waktu subuh ramai pulak orang 😅
masa tu bisnes masih berjalan, ada tiga kiosk, tapi tak boleh gerakkan semua kiosk cuma dapat bukak 2 kiosk je,
walaupon bisnes ada, tapi sama macam bisnes takde, cuma cukup bayar gaji dengan sewa tapi tu pon selalu tak lepas bayar
duit makan kna jimat, saya jumpa strategi nak jimat makan saya kna merokok, jadi saya cuma makan dalam 5ringgit ke 10 ringgit je sehari
sara hidup masa tu 20 ringgit sehari, lagi 10 ringgit duit minyak kereta
ada rezeki atau rasa muka tak malu masa tu saya mintak tumpang tido rumah kawan
[bersambung]



Tuesday, 15 May 2018

JUAL AISKRIM POTONG UNTUK SEDEKAH SEKOLAH TAHFIZ SRITI AN NAJAH

15 MEI 2018 - Puan Ayu atau dikenali di facebook beliau Anar Ruhayu merupakan ejen pertama icely aiskrim potong di Melaka, beliau menggunakan konsep berniaga sambil beramal, dengan setiap aiskrim potong yang dijual melalui Puan Ayu akan diberikan sumbangan kepada pembangunan sekolah tahfiz Sriti An Najah, boleh hubungi beliau di nombor 014 3637837

Puan Ayu bersama dengan suami beliau atau dikenali sebagai Abang Tanjak adalah penggerak utama iCeLy Aiskrim Potong Melaka

sedikit ringkasan mengenai sekolah tahfiz Sriti An Najah,


  • baru satu tahun lebih penubuhan
  •  sriti pertama yang dibina di Melaka
  •  dana sebanyak 300 ribu ringgit diperlukan pada tahun ini untuk menaikkan bangunan baru bagi fasa kedua untuk murid - murid tahun 2019
  •  setiap ibu bapa dan pihak sekolah mengambil inisiatif sendiri untuk mencari dana bagi menampung kos tersebut


Lokasi jualan Puan Ayu buat masa sekarang :


  • taman Bukit Katil Damai, Bukit Katil Melaka, 
  • berhadapan SPEED MART 99
  • simpang Gold Coast
  • Bayu Lagoon Melaka
  • Setiap Isnin di UiTM Lendu, Alor Gajah dari 9pagi hingga 3petang





Friday, 4 May 2018

JUAL AISKRIM JE JUALAN RM8,000 SEBULAN

Itulah kadang - kadang orang tengok jual aiskrim ni benda remeh, tak mampu buat jualan tinggi, tapi kami icely aiskrim potong berjaya buktikan ejen kami Tuan Irridhus dari Alor Star berjaya capai jualan April sebanyak RM8,000 sebulan

Biar betul ?

ye betul, setiap bulan kami akan menerima  report - report dari seluruh ejen kami di seluruh Malaysia, tujuan tak lain dan tak bukan sebab misi kami nak pastikan ejen capai jualan RM 5,000 sebulan

dan rekod kami setakat ni ada dua ejen dah capai jualan lebih dari RM5,000 sebulan

Tuan Irridhus - RM8,323 jualan bulan April 2018
Kak Bib- RM6,500 jualan bulan April 2018


Jika anda berminat untuk mendaftar sebagai ejen icely aiskrim potong boleh terus hubungi kami di 01117940277 sama ada melalui panggilan atau whatsapp


Monday, 2 April 2018

BISNES AISKRIM - 10 KESILAPAN MEMILIH PERNIAGAAN AISKRIM POTONG

Berikut merupakan 10 kesilapan kebanyakan orang memilih untuk berniaga aiskrim potong akhirnya terpaksa berhenti separuh jalan, sebab kesilapan memilih produk aiskrim potong dan paling utama memilih founder yang salah, yang tak ambik berat pasal ejen, tahu jual je, makan duit ejen, tak kisah ejen jual dapat untung ke tak dan suka sangat tekan ejen tapi founder "pemalas"

1) Aiskrim potong murah tapi sebenarnya saiz aiskrim potong PENDEK

2) Aiskrim potong tak boleh potong lebih dari 4 potongan sebab mudah hancur dan PENDEK

3) Aiskrim potong cepat cair tak boleh hantar kalau jauh dan terpaksa beli dengan kuantiti banyak

4) Tak tahu bila pulang modal, tak ada sokongan atau jaminan dari founder atau pengedar tentang tempoh pulang modal berniaga aiskrim potong akhir sekali duit pelaburan perniagaan hangus

5) Tak ada strategi niaga, lepas jual lantak engkau lah nak jual macam mana, yang penting barang aku laku engkau beli, founder PEMALAS

6) Founder atau pengedar tak jaga ejen, TAMAK, jual dekat ejen lepastu bila ada tempahan sendiri yang ambik, kalau ada orang beli founder tak kawal produk, akhir sekali ejen makan diri

7) Founder atau pengedar tak buat marketing, masa niaga takde orang tau yang ejen aiskrim potong ni wujud atau tak

8) Aiskrim potong ROSAK masa penghantaran atau founder hantar barang ROSAK, bila ejen bagitau founder tak nak bertanggungjawab, semua kerugian dan duit ejen yang hangus

9) Founder atau pengedar sendiri tak buat duit, bila founder atau pengedar sendiri tak buat duit macam mana ejen nak buat duit ? biar betul percaya kat founder yang takde hala tuju

10) Founder atau pengedar tak buat kawalan ejen, biarkan ejen bersaing yang penting barang mereka laku terjual, bisnes tak SISTEMATIK dan HQ takde SISTEM dalam pengurusan ejen

Kami di iCeLy Aiskrim Potong sangat komited dan mempunyai sasaran supaya ejen capai jualan RM5k sebulan bagi fasa pertama, kami juga melabur untuk ilmu dan pemasaran supaya ejen - ejen kami mudah dalam buat jualan dan tambahan lagi kami ada MONEY BACK GUARANTEE atau PULANG BALIK MODAL bagi aiskrim yang rosak

dan

ada REWARD untuk ejen terbaik, dan pelanggan - pelanggan ejen kami jugak bagi HADIAH cabutan bertuah dan sediakan PERTANDINGAN yang HQ iCeLy Aiskrim Potong SPONSOR, semua untuk kepentingan ejen - ejen icely aiskrim potong


Wednesday, 28 March 2018

SERONOK SANGAT BILA DAPAT BANTU EJEN

Seronok sangat bila dapat bantu ejen dengan bagi balik ganti rugi 60 kiub aiskrim yang rosak dengan nilai RM200++ sebab tak sengaja tutup plug peti
ye la kadang - kadang benda nak jadi kita tak boleh buat apa - apa, macam saya semalam lagi teruk lupa nak ambik cash masa draw duit, haha
memang la kecuaian tapi kena cari solusi bukan fokus pada masalah yang ada

Hai hai hai warga Seberang Perai Utara

Hai hai hai warga Seberang Perai Utara  👋 Kenal tak pemuda hensem ni?. Pemuda ni jual aiskrim taw.  🍦 🍦 🍦 Jom bawa anak-anak untu...