Wednesday 16 May 2018

DULU SAYA TIDO BELAKANG PETRONAS

Okei la harini saya nak kongsikan perjalanan hidup saya

Dulu tempat tido saya belakang Petronas
masa tu bersyukur sangat sebab dah ada kereta, dapat la tido dalam kereta
sebab saya tak mampu untuk sewa rumah, nak kongsi sewa pon segan takut tak mampu bayar
setiap pagi saya akan call mana2 kawan takpon pergi masjid time takde orang pkol 10 pagi, untuk mandi dan bersiap
ye la kalau waktu subuh ramai pulak orang ðŸ˜…
masa tu bisnes masih berjalan, ada tiga kiosk, tapi tak boleh gerakkan semua kiosk cuma dapat bukak 2 kiosk je,
walaupon bisnes ada, tapi sama macam bisnes takde, cuma cukup bayar gaji dengan sewa tapi tu pon selalu tak lepas bayar
duit makan kna jimat, saya jumpa strategi nak jimat makan saya kna merokok, jadi saya cuma makan dalam 5ringgit ke 10 ringgit je sehari
sara hidup masa tu 20 ringgit sehari, lagi 10 ringgit duit minyak kereta
ada rezeki atau rasa muka tak malu masa tu saya mintak tumpang tido rumah kawan
[bersambung]



No comments:

Post a Comment

Festival Kelantan 2022 Klik link dibawah dan jawab soalan yang disediakan untuk dapatkan   iCeLy aiskrim potong PERCUMA (Mulakan dengan link...